luni, 16 iulie 2012

Helpless like a deer

Fara vlaga, mana dreapta condusese coada de par intr-o pozitie verticala pe ultimul sau drum inainte sa cada in nemiscare alaturi de ea langa cap.
Se uita la ea cum incerca inca sa se protejeze in timpul somnului, cu pumnul stang inclestat inca langa pieptul ce se ridica in miscari regulate respirand si zambi trist. Cu parul ciufulit alunecand dintr-un elastic vechi si decolorat, aducea cu imaginea unei iepe ostenite cazute pe marginea drumului cu membrele chircite sub ea ce tradau ultimul efort de a se ridica, refuzand cedarea. Se gandea la asta privindu-i coada de cal neingrijita, se gandea oftand si se surprindea cuprins de dorinta de a dezmierda faptura nefericita de langa el si de a-i insufla un pic de viata doar pentru a-si bucura ochii privind-o din nou in miscare. Negarea incapatanata a omului sarac de a renunta, forta arzatoare a femeii condusa de imbolduri necunoscute, frumusetea ei ce-l apasa ca o greutate inconjurand trupul atat de mic si nemiscat acum in inconstienta sa incat cu greu ai fi crezut ca s-ar mai putea clinti vreodata din pozitia care fusese doborat. Linistita si neajutorata, si totusi prinsa in inclestarea surda a animalului haituit de spaime ce-si cauta eliberarea in fuga necontenita catre un mereu alt orizont.

2 comentarii:

  1. Demult vroiam sa te intreb,tu mai intii alegi poza si dupa scrii postarea??sau invers.?atat de bine descrisa o poza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi s-a mai pus de multe ori aceasta intrebare. Postarea, in marea majoritate a cazurilor, este o varianta slefuita a randurilor pe care le notez intr-un caiet pe care il tin ca pe un fel de jurnal, ca sa zic asa, mai neobisnuit, dar in care imi notez toate gandurile pe care le am, de obicei sclipiri de idei pe care mai apoi le dezvolt si le pun aici. Pozele se potrivesc, desigur, pentru ca eu am grija de asta, si am si de unde alege, avand in vedere ca am o selectie uriasa de poze pe tumblr - site care este afisat in stanga - care, desi au forta chiar numai prin imaginea lor, sunt de fapt numai un adaos la randurile mele, si nu sclipirea de la radacina lor.

      Ștergere