luni, 29 iulie 2013

Tirada inocenților VI



-         -  A., unde te-ai dus ? Esti cu mine, A., totul este in regula, intoarce-te, spune-mi, ma crezi ? Ma crezi ca nu esti singura ?
-             ....  
       Te cred. Sunt aici. Doar. Am imaginea asta. Sunt eu si cu inca cineva – nu pot sa-mi dau seama – intr-un loc inchis, alb – ba nu, e gri – e in nuante de cenusiu, caci toate culorile au palit de mult in lumea despre care iti vorbesc... iar eu stau culcata pe jos, rezemata de tepi precum bare ale unui gard de fier ce ma imprejmuieste. Iar ea este de partea cealalta a gardului se intinde spre mine in fiecare dimineata si ma hraneste cu mainile ei, caci suntem singurele ramase aici, ma hraneste ca pe un invalid, caci se pare ca mi-am pierdut vlaga demult, ma hraneste cu lingurita – unicul obiect material pe care am sansa sa-l vad aici.
Acel betigas argintiu curbat la un capat si care se indoaie la fiecare miscare a capului meu cand ma oglindesc in el – dar nu, nu sunt eu cea care se indoaie, nu lingura – nici ea - ci ea – ea, reflexia mea de cealalta parte a gardului – si e vie, si e matura... si cu mult mai puternica ca mine...
Eu sunt mica, ingramadita precum sacul de oase ce am ajuns, lasata sa zac intr-o rochie alba patata de mancarea ce nu reuseste sa intre in mine si imi iese prin toate gaurile corpului, prin pori, prin ochi – de peste tot – odata fortata inauntru de obiectul acela greu, de metal, ce isi face loc inauntru parca pentru a scormoni inauntrul meu cu brutalitate si foame, si nu pentru a ma ajuta ; iar ea e mare, mare si curata – singurul sentiment pe care il pot formula in legatura cu ea - curata... ca o statuie mareata de marmura alba al carei zambet fals a intepenit pe chipul ce ma sperie... pe chipul meu, inchis in al ei... o statuie ce se intinde spre mine sa ma hraneasca, iar capul si oasele, si toate venele mele ce ma dor par asa deoarece imi sunt toate stranse si innodate in fire legate la perfuziile de viata ce doar ea poate sa mi le umple, si asta doar daca vrea, intr-un gest ce se vrea de mila si profunda compasiune. Si desi sunt ingrijita si nelasata de izbeliste in locul fara de colturi si culori – in locul fara de nume, fara de inceput si fara de capat, fara de timp si fara de substanta vie sa curga prin el, fara de zgomot sau curbe – doar suprafete de cenusiu, suprafete de mort, de incremenit peste tot in jurul meu – de papusa de piatra de cealalta parte a « patutului meu cu gratii » , nu stiu de ce – am sentimentul ca sunt violata pe dinauntru, iar cu fiecare miscare a ei venita sa-mi aline golul din stomac, intregul corp mi se incordeaza si bubuitul inimii venita tocmai in gat ca un semn de avertizare, cu o frica paralizanta fata de pericolul strainei, risca sa ma lase fara de aer de fiecare data... Iar eu am nevoie mai multa de aer decat de hrana ei murdara, (i)materiala.

Diluare :

Cand pustietatea ajunge sa fie insuportabila in cusca mea fara de gratii, fara de ingradire, fara tortionar – incep sa ii ametesc pe toti, sa ii incremenesc in ura mea, si – astfel imobilizata pe strazi, pe drumuri izolate, in blocuri aglomerate sau in somnul ei fara de gust – imbrac lumea in negru, azvarl panglici de doliu la ochii ei cascati de surprindere si o strang – ah, o strang tare – o strang pana in adancul fibrelor ei, pana ii plesnesc nervii, pana ochii i se prefac in apa, iar intelegerea faptului la care a fost supusa si teroarea constientizarii acelei pierderi incepe sa curga din ei precum o apa nesfarsita ... pana o doare. Caci daca eu am sa mor, am sa-i leg pe toti la ochi cu negru, sa nu se mai uite la mine, sa nu (ma) mai vada – iar panglicile toate sa se innoade intre ele, sa ii ridice sus in aer, acolo unde au pretins atata timp ca au vrut sa ajunge sa zboare, si sa ii spanzure de nori.

Caci de eu am sa mor, am sa orbesc toata lumea asta, am sa o leg la ochi si am s-o spanzur cu propria vedere, cu propria viziune a acestui pamant, cu propria nonculoare a sentimentelor ei – a nesentimentelor venite si ramase pentru cenusiu pentru totdeauna. Si dupa ce am s-o ucid, am s-o readuc la viata, doar ca s-o las apoi sa traiasca mai departe in frustrare, intrebatoare pentru totdeauna si flamanda dupa singura simtire adevarata pe care au avut-o vreodata in viata lor si pe care i-am facut sa o uite – momentul in care eu i-am omorat.
 Si i-am trimis inapoi pentru ca, dincolo – in moarte – compania lor era chiar mai rece, mai insuportabila si nu aveam nevoie de ea. Ma desprind cu fericire. De ei... traiasca dara. Vii si morti intr-un trup de pamant in care nu stiu a creste sanatoase sentimente pe maracinile vesnice ale non-vietii lor, non-sufletului, non-existentei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu