marți, 22 aprilie 2014

Descantec pentru trupuri eterne si vise eterale



Intr-un moment esti aici si in celalalt – sst ! – nu. Intr-un moment existi si in celalalt ai incetat... Incetezi asa cum inceteaza buzele mele sa se miste – uneori am impresia ca ramai suspendat undeva intre buza de sus si dintii de jos, in primejdie mereu de a fi taiat in capcana pasiunilor mele.
...
Se ia una bucata pereche de picioare lipsite de atingeri, se adauga dragoste si, intr-o solutie diluata, fara vise de oameni, fara vise de trupuri, se merge pe trotuarul sufletelor moarte.

... 

Imi ridic mana si-ncep sa imi contruiesc incet conturul de dimineata.
...
Stralucesti in mine.

Uneori, cand ma potrivesc in pat sa gasesc pozitia preferata, nu mai stiu care dintre membrele pe care le ating sunt ale mele, si care sunt ale tale. Trupul meu, daca ma doare, nu ma mai doare dintr-o singura parte, ci din toate punctele – prapastiile mele, daca au sa ma prabuseasca vreodata, nu au s-o faca pentru o clipa, ci pentru toate clipele din lume. Nimic nu mai este cu jumatati de masura in mine de cand ai aparut tu. Sunt o masura intreaga acum. Sau, cel putin, una cu virgula, cat mai aproape de o zecimala perfecta.
...

Sunt perfecta in sufletul tau. Acolo imi gasesc forma perfecta. Acolo e ziua perfecta. Dimineata perfecta si pozitia perfecta in care sa ma trezesc.

Am alunecat o vesnicie in trupul tau. Pentru o vesnicie te iubesc, pentru o vesnicie am curs toate gandurile mele de moarte, toate lacrimile mele in tine, incat uneori am impresia ca m-am sters de toata viata acolo, in centrul tau bogat, unde am devenit atat de saraca acum. Daca mi-ai da drumul vreodata, nici nu as apuca solul fara sa ma scap in propria respiratie.
...
Nu sunt vrednica de a trai in corpul tau drag. Nu merit sa impart aceeasi inima cu tine. Nu merit sa ascult aceleasi batai, sa respir acelasi aer.
Nu-ti pot primi sufletul vesnic. L-as omori cu respiratia-mi otravitoare.

Ai muri, rupt, frant, sciuntit – ca o zburatoare intr-o plasa, ca o musca pe o geana de paianjen – ai muri, extaziat, pe limba mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu