duminică, 10 noiembrie 2013

II - Down the rabbit hole



Si, dupa aceea, am considerat ca nu am sa mai pot niciodata sa traiesc cu adevarat. Vezi tu – simteam ca uitasem cum sa mai respir. Cum sa ma mai misc – cum sa se mai miste corpul meu si inima din piept ca sa primeasca toata lumea asta inauntru, in inghitituri treptate de viata, si sa invete sa o iubeasca. Nu o mai puteam primi, vezi tu... Nu ii mai puteam permite sufletului meu sa lase inauntru vorbele mieroase ale oamenilor, trupul meu sa se induplece catre ale lor si sa le dea drumul mainilor iscoditoare sa patrunda inauntru ca apoi sa iasa regulat, in respiratii mici de substanta, facand dragoste cu tarfa asta de viata. Sufletul meu nu o mai iubea.
Si devenise abstinent acum, condamnat la nemiscare permanenta inauntrul meu, nesimtitor, neimpresionabil, nedoritor fata de nimic din viata de afara, ci pur si simplu contemplativ fata de exteriorul rece ce ii va ramanea anonim pentru totdeauna.
Sufletul meu si viata asta sunt doi straini  pentru totdeauna in lume. Doi anonimi, doi necunoscuti ce trec unul pe langa altul fara sa se priveasca in ochi ori sa isi lase mainile sa se atinga... doua siluete nezarite, neamintite, neimportante miscand una in jurul celeilalte in timp, in fragmente de realitate, in fragmente de sentimente pe care nu si le impartasesc niciodata.
Sufletul meu si viata asta nu se (mai) cunosc. Nu stiu de au fost vreodata alaturi, de s-au atins, de si-au explorat unul altuia cu mainile lor trupurile straine, de s-au iubit, de si-au daruit momente de intelegere, de au cunoscut fericire impreuna... dar ce e cert este ca acum nu mai sunt. S-au despartit.
Si daca e adevarul acesta – atunci cum se poate sa existe inca ? Separate ?... Daca au murit, au murit si s-au sters in uitare una din realitatea celeilalte – cum poate, cum poate... sufletul meu sa traiasca intr-o lume pe care nu o cunoaste, nu o primeste, nu o traieste ?
Cum de sunt inca aici. Daca am incetat sa doresc. Daca am incetat sa traiesc. Daca am incetat sa iubesc.

 Este incredibil cum poti sa percepi lucrurile atunci cand nu le mai traiesti. Cand nu le mai respiri, cand nu le mai strangi cu sete inauntrul tau si expiri – o lunga si recomfortanta eliberare a lumii acesteia dinauntrul tau – si va lasati pe amandoua sa va salvati, despartindu-va una de cealalta.
Este incredibil cat poti fi de fericit atunci... Cum poti sa vezi o raza de soare fara sa te doara ochii de stralucirea ei, cum poate sa cada o picatura de ploaie fara sa te atinga. Cum poate sa treaca –  cum poate sa treaca o frunza din inalturi fara sa se impiedice de silueta ta ; cum pot sa treaca cainii in parcul de toamna, latrand voiosi printre picioarele tale de spuma, cum pot sa treaca curente de aer, pasari, oameni – da, oameni – trupuri, siluete, inimi fara sa isi mai trimita sufletele flamande, greoaie spre tine – cum pot sa treaca strazi si drumuri, si vise ale altora – cum poti sa le privesti, sa le asculti povestile fara sa se intoarca reprobative spre tine – cum poate sa treaca postasul fara sa iti trimita scrisori ; cum poate sa treaca luna fara sa iti fi vorbit nimeni ; cum pot trenurile, si masinile sa treaca strazile catre destinatii necunoscute... cum poate o masina – o masina sa iti taie calea si sa simti moartea – moartea fara de durere, dulcea, adorata moarte – de zece, de o suta, de o mie de ori in mijlocul strazii, cand sine de metal iti izbesc pieptul si tigle de fier iti dau trupul peste cap, atingand cerul, fara sa raneasca sufletul fragil ascuns acolo, fara sa loveasca inima sa tipe chiar si o bataie inainte sa se franga. Caci ea a incetat sa bata. Caci ea a incetat sa simta.
Sa isi doreasca... Sa traiasca...
Sa iubeasca...
...chiar si un moment din viata asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu