duminică, 16 martie 2014

Exercitiu de respiratie II



Nu stiam cum e sa traiesti intr-o alta persoana. Dar stiam cum este sa n-o faci. Stiam cum este sa fii gol si sa fii o jumatate de ceva – o jumatate de mana, o jumatate de coapsa, o jumatate de fata, o jumatate de unghie sau de fir de par... o jumatate de piele, o jumatate de inima, o jumatate de suflet, o jumatate de om. O jumatate de tine doar pentru ca, acolo undeva, altcineva se tareste cu aceeasi jumatate lipsa in propriul pustiu, strain, ca si tine, de propria dorinta.
Stiam cum este sa nu fii. Pentru ca jumatatile nu sunt cu adevarat, nu-i asa ? Daca am doua jumatati din ceva, acelea sigur or sa-mi dispara in urmatoarele cateva ore. Daca am jumatatea aia de mar de pe masa, maine n-are sa vina s-o mai manance. Daca am tulpina aia frumoasa de floare, peste o saptamana nimeni n-are s-o mai vrea. Au s-o arunce la gunoi. Numai pentru ca am incercat sa le rup, sa le am, cand ele se aveau deja pe ele insele. Si inca sunt. Exista. Se afla... respira si toate cele. Doar ca nimeni nu le mai vrea. Acum cand nici ele nu se mai vor, caci nu mai ai ce sa doresti cu jumatatea fericita lipsa. Tristetea nu poate dori nimic.

Nimeni nu poate iubi o jumatate de persoana. Nicio persoana sanatoasa, nicio persoana intreaga, nicio persoana adevarata.Iar daca tu m-ai iubit, inseamna ca ai fost la fel de singur, la fel de nenorocit si de singur ca si mine.

...
Asa ca, da, pot spune, daca ma intreaba cineva acum ce inseamna sa traiesti inauntrul cuiva, ce inseamna sa fii cu ea si ce te face sa simti. Te face sa « fii » si este sa « simti ». Si atat e suficient pentru mine deocamdata.

Si atat e suficient pentru o explicatie... si un exercitiu de respiratie. De tine...inauntrul meu.
(Te-am inghitit, dragul meu. Te invarti bezmetic in arcuri inauntrul mintii mele, faci cercuri pe striatiile inimii noastre - sufletul tau nesigur doare asa frumos). 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu