miercuri, 30 octombrie 2013

Madness. Faza terminala

"My compass has broken; I'm losing the way
An ongoing madness has led me astray"


M-am saturat. S-a terminat cu sentimentul asta.
M-am saturat. M-am saturat – trebuie sa se termine.
Amintirea ta trebuie sa se termine, iar cerul meu sa scuipe sange, si mai mult sange – oricat este nevoie – pana scapa complet de numele tau, vomitandu-te in ganduri moarte de tine, din tine, despre tine – despre mine si despre tot sentimentul de noi, de « noi »-ul care nu vrea sa mai sa dispara – totul afara, totul mort si saturat... saturat... saturat.

Am oprit totul si am intors lumea pe dos. Acum ca toate lucrurile si-au schimbat chipurile, acum ca toate valurile au cazut, iar cerul s-a rupt, in paraituri ascutite dezlegate nemilos de pe inalturile albe, toate penelurile mele au innebunit, iar culorile au racnit o data pe o zare de sange – doar o data...
Culorile lumii mele au racnit o data de durere, iar lumea a cazut in foc si sange.
Acum, in spatele ochilor mei, nu mai e lume, nu mai e viata... Nu mai sunt oameni, nu mai sunt ape, ori aer, ori gheata rece pe cerurile invinetite de tipete – nu mai e lumina, nu mai e forma, nu mai e tine in camera obscura a pamantului, si nu mai e durere in minele secat de boala. Aici e singuratate, si e nimic, si e moarte... dar cel putin nu mai e tine, nu mai e sentimentul asta bolnav de tine sa ma innebuneasca, sa imi tipe, sa ma loveasca... pentru ca nu esti tu aici.
Boala mea a iesit – e afara – dupa ce m-a acoperit complet, dupa ce mi-a orbit lumea – sa orbeasca si stelele, sa innebuneasca si florile, sa turbeze si apele, si pasarile, si norii de durerea mea – si sa scrascneasca toate – un scrasnet vanat si prelung – sa planga golul o data... O data si apoi sa se sfarseasca. Sa se sfarseasca lumea mea...

Diluare:

Daca nu mai imi vad reflectia – daca nu mai imi vad trupul – mainile, si picioarele, si oasele de argint ce tin totul laolalta, ce tin pamantul sa nu ma traga dupa el, toata oale si surcele in praful de dedesubt – cum am sa mai stiu care sunt eu in lumea asta mare ? Daca ochii mei au orbit de lumina, cum am sa-mi mai gasesc drumul, cum sa fac sa nu imi pierd sufletul si sa il ratacesc in drumul meu de pulbere prin intuneric ? Daca tot universul asta vanat si bolit de moarte a orbit ca si mine de toata lumina, cum avem sa stim sa nu fim absorbiti de tot negrul asta greu cand o sa cada tot in noi, izgonit de stelele chircite de durere, izgonit din golurile arse de sange – izgonit de tot spatiul din afara, de toata viata si de toata intristarea lumii – planganda si curgand calda asupra noastra, caci nu mai are unde sa ii faca loc in ea...

Amarati de oameni vii, picurati cu ploaie otravita de moartea universului – amarati de oameni vii, picurati cu moarte pe gatlejurile date peste cap, largite din toate unghiurile sa intinda carnea, sa intinda celulele si durerea si microbii nevazuti din ele – amarati, amarati de oameni... cascati dupa o gura de doctorie cereasca din inaltul pe care nu pot sa-l mai vada si primind sange inapoi – sange negru, inghitit cu de-a sila, sange mort, vascos din insasi stelele ce pareau atat de indepartate inainte. Dar acum toate s-au strans. Lumea, parca atat de mare si dilatata de fericire, s-a adunat toata in intuneric, in suferinta ei la comun, in boala ce a chiricit-o pe toata si a adus-o sa se inchine pentru un strop de linistire pe pamant.
Si daca i-as putea vedea – oamenii – acum – probabil m-as ingrozi si mi-ar arde ochii de rosul lor – de rosul oribil, de rosul ucigas, de rosul criminal... al durerii lor. Oameni... neoameni acum – fiinte cu doua maini si doua picioare – tarandu-se bezmetic pe pamanturile brazdate de vinisoarele pulsande ale pamantului – singurele cu putinta vii si miscatoare acum – si umflate, inundate – inundate complet. De toata durerea. De tot lichidul. De tot sangele lumii asteia moarte, lumii asteia secate care a putrezit... si a plans lacrimi de rubin in ochii si in gaturile fiintelor puternice, singurele – oamenii – atat de frumosi, unicii – fericitii – atat de vii, atat de « bolnavi » de fericire inainte, ... de iubire. Incat pana si stelele ii invidiau din inalturi.
 

Un comentariu: